Ana içeriğe atla

Çek valf nedir? Çek valf nasıl çalışır görevi nedir?


Çek valf nedir? Çek valf nasıl çalışır görevi nedir?
Tek yönde akışa müsaade eden, diğer yönden akış kesitini kapayan ve yol vermeyen  çek valfler, hidrolik sistemde akışkanın tek yönde hareket etmesini sağlar.
Çek valf nedir
Geri dönüşsüz, tek yönlü ve gevşek valf olarak da bilinen çekvalf (check valf), akışkan maddeyi yalnızca tek bir yönde geçirebilmeleri açısından diğer valf türlerinden farklıdır. Bu tür bir işlevi, taşma tehlikesinin önlemesinin yanı sıra çeşitli güvenlik uygulamaları için de gereklidir.
Tek yönde akışa müsaade eden, diğer yönden akış kesitini kapayan ve yol vermeyen valflerdir. Hidrolik sistemde çok kullanılan bu valfler akışkanın tek yönde hareket etmesini sağlar. Hidrolik devrede aşağıdaki sembolle gösterilir.



Çek valf nasıl çalışır?
Çek valfin çalışmasını otomobil, bisiklet vb. tekerleklerinde bulunan siboplara benzetebiliriz. Tekeri şişirmek istediğimizde hava geçişine izin verirler ancak içindeki bilya sayesinde havanın dışarı çıkmasına engel olurlar. Ne zaman ki siz o bilyayı içeri itersiniz o zaman dışarıya hava kaçırır.
Çek valfin çalışma prensibi
Valfin içerisinde direnç oluşturması amacıyla bir yay yerleştirilmiştir. Sol tarafında bulunan kapakçıktan verilen akışkan maddenin basıncı sayesinde yayın direncini yenmektedir. Böylece yayın ittiği disk veya kapakçık açılarak maddenin girişine izin verecek ve geçiş sağlanmış olacaktır. Ancak sağ taraftan verildiğinde hem verilen maddenin hem de yayın basıncının ittiği kapakçık, yolu kapatarak geçişe izin vermeyecektir.
Hidrolik çek valflerdeki sistem de benzer şekildedir. İster bilyalı ve yaylı olsun ister kapaklı olsun, amaç tek yönlü geçişe izin vermektir. Akışkan bir yönden rahatça geçer, ancak diğer yönden gelen akışkanın geçmesine müsaade edilmez. 
Çek valfin görevi nedir?
Karbüratörlü araçların LPG dönüşümünde, sadece benzin geri dönüşünün karbüratör üzerinden olduğu sistemlerde kullanılır. Sadece depoya doğru akışa izin verir, depodan karbüratöre akışı engeller. Çek valf kullanılmaz ise motor LPG ile çalışırken karbüratöre kaçan benzin motorun düzensiz çalışmasına sebep olur. Birinci ve ikinci sistemlerde kullanılmasına gerek yoktur.

Çek Valf  Kullanım Alanları

Isıtma, havalandırma sistemlerinin boru hatlarında, su kondense ve buhar ile çalışan sistemlerin hatlarında, kimyasal ve elektrik santrallerinde, çeşitli sanayi uygulamaları ve gemilerde, yat üretimi gibi birçok sektörde yaygın bir şekilde kullanılır.

Soğutma, ısıtma ve elektrik malzemeleri üzerine markalaşan Bilkar Group ürünlerini incelemek için tıklayınız.


+90 212 343 50 40
+90 553 343 50 40

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EMNİYET VALFİ NEDİR? EMNİYET VALFİNİN GÖREVLERİ NELERDİR?

EMNİYET VALFİ NEDİR? EMNİYET VALFİNİN GÖREVLERİ NELERDİR? Buhar kazanı, basınç tankı ve diğer sistemlerde belirlenen limit basınca ya da sıcaklığa ulaştığında, otomatik olarak gaz salınımı yapan mekanizmaya Emniyet Valfi denir. Endüstriyel bir dille tanımlamak gerekirse; farklı akışkanlara ve belli bir basınca göre dizayn edilmiş sistemlerin tüm olumsuzluklara karşı korumaya alınması için, dizayn basıncı belli bir değer üzerine çıktığında akışkanın (bu buhar, sıvı ya da gaz olabilir) kontrollü olarak tahliye edilmesini sağlayan vanalara “Emniyet Valfi” denir. Emniyet ventili ve emniyet vanası olarak da adlandırılan Emniyet Valfi, emniyet subabından farklı olarak, bir akışın söz konusu olduğu sistemlerde fiziksel büyüklük tehlikeli değerlere ulaştığında akışı keser veya yönünü değiştirir Emniyet Valfi, monte edildikleri basınçlı ortamda artan enerji veya azalan besleme sonucunda ortaya çıkabilecek basınç yükselmelerine karşı sistemi korumaktadır. Emniyet valflerinde temel amaç

DRAYER NEDİR

                                                     DRAYER NEDİR Drayer (filtre) kondenser çıkışına konulup görevi su ve asitleri emerek tutmak, küçük katı maddeleri de (toz vs.) süzmektir. Havanın yaş termometre sıcaklığı soğutma sisteminin iç temizliğine bağlıdır. Sistemin içinde sadece kuru ve temiz soğutucu akışkan ile kuru ve temiz yağ dolaşmalıdır. Akışkanın içine gerek sisteme doldurmadan önce ve gerekse sistemin diğer elemanlarından bir miktar su karışabilir. Bu su kılcal borunun evaporatöre giriş yerinde donarak sistemi tıkar ve soğutmayı önler. İçindeki toz ve küçük parçacıklar da tıkama yapabilir. Sistem içine su ve tozların girmesini önlemek hemen hemen mümkün değildir. Bunlardan başka soğutucu akışkan içinde bazı asitler de bulunabilir. Drayer Kurutucu ve süzgeç (drayer ve süzgeç) şu kısımlardan ibarettir. –         Bakır borudan gövde, kondenser içindeki basınca mukavim olarak yapılmıştır. Her iki ucunda boruların girebileceği delikler vardır. –