Ana içeriğe atla

Brülörün Başlıca Parçaları



Brülörün Başlıca Parçaları

Brülör, yakıtın hava ile uygun oranda karıştırılarak tam olarak yakılmasını sağlayan cihazdır.
1-  Brülör gövdesi: Brülör parçalarını üzerinde taşır.
2-  Elektrik motoru: Vantilatörü ve yakıt yağı pompasını çalıştırır. Dakikada 1400 veya 2800 devirli olabilir. Yüksek devirli olanlar karşı basınçlı kazanlara daha uygundur.
3-  Vantilatör ve Hava Ayar Klâpesi: Vantilatör yanma için gereken havayı kazan içine gönderir. Hava klâpeleri hava miktarını ayarlamakta kullanılır.
4-  Yakıt Yağı Pompası: Yakıtı yüksek basınçlı memeye basar. Bu pompalar dişli pompalardır. Debileri yani bastıkları yakıt miktarı az yüksek basınçlıdırlar.
5-  Yakıt Yağ Isıtıcıları: elektrikli rezistanslardan yararlanılarak yakıtın ısıtılmasında kullanılırlar. Isıtılacak sıcaklık derecesi üzerindeki termostattan ayarlanır. brülörden önceki ısıtıcıda 50-60° C brülörden sonra yakıt cinsine göre fuel oil no.4 90 °C  ta fuel oil no.6 130 °C  ta ayarlanmalıdır.

6-  Ateşleme Trafosu:  220 volt olan elektriği 10.000 Volta çıkararak çakmaklar (elektrotlar) için gerekli yüksek voltajı sağlar.
7-  Fotosel: Fotosel kazan içinde yanma olup olmadığını kontrol eder. Alev söndüğünde kazan içine yakıt gönderilmesini engeller. Brülör üzerinde alevi görebileceği bir noktaya takılmıştır.
8-  Turbulatör: Havaya yön vererek yakıt ile havanın iyice karışmasını sağlar.
9- Elektrikli Çakmak (Ateşleme Elektrotları) : Yakıt hava karışımının tutuşturulması için gerekli kıvılcımı sağlarlar. Çakmaklara gerekli elektrik ateşleme trafosundan gelir. Yakıt ateşlendikten sonra fotosel elektrotlara giden elektriği keser. Elektrot ayarları yapılırken şu hususlara dikkat edilmelidir :
· İki elektrot arası 4-5 mm. kadar olmalıdır.
· Elektrot uçları meme ucundan 3-4 mm. uzak olmalıdır.
· Elektrotlar meme deliğinden 5-6 mm. yukarda olmalıdır.
10- Brülör Memesi: Yakıtın püskürtülerek hava ile karıştırılması için kullanılırlar.
Memelerin üzerinde iki rakam vardır. Bunlardan biri yakıtın 7 bar basınçta püskürttüğü yakıt miktarını galon olarak verir. İkinci rakam ise püskürtme açısını bildirir. Püskürtme açıları 30°, 45°, 60° ve 80° şeklindedir. 1 galon yaklaşık 4,5 lt.dir. Meme açısı küçük seçilirse alev boyu büyük, alev çapı küçük olur. Meme açısı büyük seçilirse alev çapı büyük, alev boyu küçük olur. Memeler belirli periyotlarla yağ sökücü veya mazot ile temizlenmelidir.
11-  Beyin: Brülörün çalışmasını sağlayan ve çalışmasını denetleyen elektronik elemandır. Brülörlerin belirlenen sıra içinde çalışmasını sağlar.

www.bilkargroup.com

www.bilkarsogutma.com.tr
info@bilkargroup.com
+90 212 343 50 40
+90 553 343 50 40

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EMNİYET VALFİ NEDİR? EMNİYET VALFİNİN GÖREVLERİ NELERDİR?

EMNİYET VALFİ NEDİR? EMNİYET VALFİNİN GÖREVLERİ NELERDİR? Buhar kazanı, basınç tankı ve diğer sistemlerde belirlenen limit basınca ya da sıcaklığa ulaştığında, otomatik olarak gaz salınımı yapan mekanizmaya Emniyet Valfi denir. Endüstriyel bir dille tanımlamak gerekirse; farklı akışkanlara ve belli bir basınca göre dizayn edilmiş sistemlerin tüm olumsuzluklara karşı korumaya alınması için, dizayn basıncı belli bir değer üzerine çıktığında akışkanın (bu buhar, sıvı ya da gaz olabilir) kontrollü olarak tahliye edilmesini sağlayan vanalara “Emniyet Valfi” denir. Emniyet ventili ve emniyet vanası olarak da adlandırılan Emniyet Valfi, emniyet subabından farklı olarak, bir akışın söz konusu olduğu sistemlerde fiziksel büyüklük tehlikeli değerlere ulaştığında akışı keser veya yönünü değiştirir Emniyet Valfi, monte edildikleri basınçlı ortamda artan enerji veya azalan besleme sonucunda ortaya çıkabilecek basınç yükselmelerine karşı sistemi korumaktadır. Emniyet valflerinde temel amaç

Çek valf nedir? Çek valf nasıl çalışır görevi nedir?

Çek valf nedir? Çek valf nasıl çalışır görevi nedir? Tek yönde akışa müsaade eden, diğer yönden akış kesitini kapayan ve yol vermeyen   çek valfler, hidrolik sistemde akışkanın tek yönde hareket etmesini sağlar. Çek valf nedir Geri dönüşsüz, tek yönlü ve gevşek valf olarak da bilinen çekvalf (check valf), akışkan maddeyi yalnızca tek bir yönde geçirebilmeleri açısından diğer valf türlerinden farklıdır. Bu tür bir işlevi, taşma tehlikesinin önlemesinin yanı sıra çeşitli güvenlik uygulamaları için de gereklidir. Tek yönde akışa müsaade eden, diğer yönden akış kesitini kapayan ve yol vermeyen valflerdir. Hidrolik sistemde çok kullanılan bu valfler akışkanın tek yönde hareket etmesini sağlar. Hidrolik devrede aşağıdaki sembolle gösterilir. Çek valf nasıl çalışır? Çek valfin çalışmasını otomobil, bisiklet vb. tekerleklerinde bulunan siboplara benzetebiliriz. Tekeri şişirmek istediğimizde hava geçişine izin verirler ancak içindeki bilya sayesinde havanın dışarı çıkması

DRAYER NEDİR

                                                     DRAYER NEDİR Drayer (filtre) kondenser çıkışına konulup görevi su ve asitleri emerek tutmak, küçük katı maddeleri de (toz vs.) süzmektir. Havanın yaş termometre sıcaklığı soğutma sisteminin iç temizliğine bağlıdır. Sistemin içinde sadece kuru ve temiz soğutucu akışkan ile kuru ve temiz yağ dolaşmalıdır. Akışkanın içine gerek sisteme doldurmadan önce ve gerekse sistemin diğer elemanlarından bir miktar su karışabilir. Bu su kılcal borunun evaporatöre giriş yerinde donarak sistemi tıkar ve soğutmayı önler. İçindeki toz ve küçük parçacıklar da tıkama yapabilir. Sistem içine su ve tozların girmesini önlemek hemen hemen mümkün değildir. Bunlardan başka soğutucu akışkan içinde bazı asitler de bulunabilir. Drayer Kurutucu ve süzgeç (drayer ve süzgeç) şu kısımlardan ibarettir. –         Bakır borudan gövde, kondenser içindeki basınca mukavim olarak yapılmıştır. Her iki ucunda boruların girebileceği delikler vardır. –